Диференційоване навчання

Диференційоване викладання – як підлаштувати навчання під кожного учня

Диференціація – один із методів, який дозволяє враховувати різноманітність учнів та різні потреби, а також підвищити мотивацію до навчання. Вчитель планує і адаптує викладання відповідно до індивідуальних потреб учнів, концентрується тільки на тому, що актуально в педагогічних ситуаціях, вірить у зростання та навчання кожного учня і підтримує кожного. Підтримка стосується не тільки учнів, які мають труднощі в навчанні, а всіх..
Вчителька початкових класів, викладачка Гельсінського університету Аня Хурінайнен-Косунен каже, що за останні роки різноманітність у фінському суспільстві збільшилась.
“Якщо раніше концепція інклюзії була насамперед пов’язана з освітою дітей з особливими освітніми потребами, то тепер у сферу обговорення потрапили питання етнічних меншин, расової приналежності, сексуальної орієнтації, гендерної ідентичності”.
Концепція інклюзивного навчання у Фінляндії передбачає:
  • Різноманітність. Розуміння того, що кожна людина унікальна.
  • Рівний підхід до кожного. Здатність школи побачити/розпізнати і зрозуміти потреби дітей.
  • Участь. Здатність школи стимулювати учнів до участі.

НАВЧАННЯ УЧНІВ, ЯКІ НАЙБІЛЬШЕ ПОТРЕБУЮТЬ ДОПОМОГИ

Навчання учнів із найбільш важкими порушеннями розвитку може бути організоване за сферами діяльності, а не за предметами. Це – рухові навички (сприйняття тіла), комунікаційні, соціальні, когнітивні, навички повсякденного життя. Дитина з ООП відвідує (або частково) заняття за предметами, має свої навчальні плани та індивідуальні програми, метою якиї є саме розвиток перелічених навичок.
У фінських школах є розподіл підтримки, яку надають учням:
  • Звичайна (для всіх учнів, які з певної причини мають прогалини в навчанні);
  • Інтенсивна (для дітей із поведінковими порушеннями);
  • Спеціалізована (для дітей з інтелектуальними і фізичними порушеннями).
У педагогічних університетах останні 15 років є обов’язковий курс зі спеціальної педагогіки, який проходять усі вчителі початкової школи. Для предметників він опціональний, але більшість його обирають.

Коментарі

Популярні публікації